Hvis du har tæpper i dit hjem, er de sikkert med til at skabe hygge, og det er en måde at give udtryk for din personlige stil på. Tæpper er dog også lidt en synder, for her ophober der sig hurtigt bakterier, snavs og endda støvmider. Hver gang du går på tæpperne, vil du banke alt dette ud i rummet, og det kan forværre indeklimaet.

Få professionel hjælp til rens af dine tæpper

Uanset hvad årsagen er, kan du få professionel hjælp til rens af dine tæpper. Tæpperensning København hos Renetaepper.dk er en måde at få kompetent hjælp til opgaven. Uanset om dine tæpper har pletter, er misfarvede eller indeholder støvmider, kan du få hjælp til opgaven.

Uanset typen af tæppe, har de mere end 30 års erfaring til at gribe en hvilket som helst opgave helt rigtigt an. Du kan planlægge det fleksible, så du er hjemme, og rensningen sker hurtigt og nemt med smart udstyr ud fra nyeste teknologi. Kvaliteten er høj, og der tages højde for miljøet.

Når du får professionel hjælp, er du sikker på, at dine tæpper renses grundigt på den helt rigtige måde.

Sådan bekæmpes støvmider

Støvmider bekæmpes under rens af tæppe, og det sker, da virksomheden desinficerer tæppet under rens. Hvis du er i tvivl om, hvilken type, dine tæpper er, bør du undersøge dette først, da det afhænger af den metode, det er muligt at rengøre tæppet på. Der tages højde for dette, da det er vigtigt ikke at ødelægge tæppernes struktur eller materiale under rensningen.

Når dine tæpper er blevet rensede, er det en god idé at overveje at få imprægneret dine tæpper, så de fremadrettet holder længere. Behandlingen er med til at forebygge skader, så dine tæpper holder længere. Det er med til at du kan undgå, at smuds og snavs sætter sig i tæpperne, og på den måde vil dine tæpper holde længere.

Det er en god idé at overveje dette, da tæpper er noget, der i de fleste hjem udsættes for mange ting i dagligdagen. Vi går på tæpperne flere gange dagligt, og måske der bliver tabt krummer eller hudceller og lignende, som lander i tæpperne og ophober sig her. Skidt og snavs kan på samme måde blive fanget i tæppers strukturer, og derfor er en rensning en god idé. Under rens frigøres alle disse ting fra tæppets fibre, og denne løsrivning er med til at sikre en optimal og grundig rens.

Derfor har stempelure effekt

Et stempelur kan være en enkel løsning, hvor dine medarbejdere stempler enten på arbejdssedler eller fortrykte stempelkort.Et stempelur kan også være en terminal med chip eller fingeraftryk, hvor en PC aflæser periodens stemplinger.

Tiden bliver krævende og begrænset hvis flere ansatte skal stemple, og det vil  betyde at efterfølgende manuelle beregning at have en omkostning i sig selv.

Et summerende ur der kan stemple på et kort af pap løsningen! Det er markerer med en form for identifikation – en stregkode eller en kombination af små huller på kortet. Dette gør det muligt for stempeluret, at genkende kortet og selv kalkulere tiden mellem ind- og udstempling. 

Hvad skal man være opmærksom på 

Man skal tænke over, hvor mange stempelkort man løbende skal bruge. Du kan regne det ud på følgende måde: 

En virksomhed har 15 ansatte der er 14 dages lønnet, og stempler ud til 2 pauser i løbet af dagen

(der kan kun være 32 ind/ud stemplinger på et kort):

Der skal benyttes 1 kort pr. medarbejder pr. lønperiode (10 dage med 3 ind/ud stemplinger pr. dag = 30 linjer). Altså 15 kort pr. dag, 26 gange om året. Det giver et forbrug på 390 kort om året (hvis der ikke stemples til rygepause eller arbejdes i weekenden).

Der er flere fordele ved at registrer timesedler  via internet, terminaler, stempelure eller mobil. Det kan være følgende du registrere: komme- og gåtider, job og ordrer, flex, afspadsering, ferie og fravær.

Et tidsregistreringssystem skal udfylde sit formål om overblik og gennemsigtighed. Det er essentielt, at der sker en konsekvent registering.

Hvorfor ikke bruge et tidsregistreringssystem, i stedet for et endnu større arbejde med at finde og lappe hullerne i registreringen. Det er en betragtelig omkostning i sig selv, både i tid og penge. Et tidsregistreringssystem fra Dan-Time løser opgaven, sparer tid for adminstration og øger omsætningen i sidste ende.

Det kan hjælpe dig med en ensartet registrering og lette administrationens byrden ved at udregne og indtaste korrekt løn. Det er slut med timeseddler som kommer forsent, for her får du et elektronisk stempelur til virksomheden. Det foregår således at lønkontoret nemt og effektivt eksportere registreringerne direkte til lønsystemet.

DanTimer er kompatibelt med blandt andet Dataløn, Bluegarden, Lessor, MultiData, Pro-løn og MS-Dynamics. Det er brugervenligt og nemt at gå til, og en simpel tidsregistrering skaber et godt overblik for alle. Hvis du derudover også gerne vil have ordreregistrering og flex/afspadseringspakken så kan denne tilkøbes når som helst. 

Fordele ved tidsregistrering: 

  •  Opdateret status af alle medarbejderes fravær.
  • Slut med ansattes forespørgsler om rest saldi.
  • Grafisk overblik over alt fravær.
  • Rest saldi overvåges af systemet.
  • Fravær kan tegnes direkte ind på fraværsplanen.
  • Planlægning af ferie bliver let som en leg.
  • Eliminerer tvivl om aktuelt forbrugt tid på en ordre.
  • Fakturer kunderne straks.
  • Overskueligt overblik over hvem der har udført arbejdet.
  • Intern fakturering afdelingerne imellem.
  • En brugervenlig terminal er afgørende for et stabilt flow i tidsregistreringen.

 

Når du skal holde træningen vedlige derhjemme, kræver det selvdisciplin og udholdenhed. Det kan være svært at komme ind i en vane, hvor du får trænet regelmæssigt i eget hjem, og andre aftaler, ting eller tiden i sig selv kan forhindre dig i at nå det – eller endnu værre; få din rytme sat helt ud af kurs.

Det er derfor en god idé at følge et træningsprogram – og gøre det slavisk. Det betyder, at du sætter din træning i system, planlægger træning på forskellige dage og husker dig selv på, at det skal gennemføres, ellers falder du bagud.

Hvilket træningsprogram skal jeg vælge?

Når du skal vælge et træningsprogram, kan der være flere ting at overveje. Træningsprogram og din persontype kan være første ting, du kan tænke over. Vil du starte hårdt og effektivt? Eller vil du starte på begynderniveau og arbejde dig langsomt op? Overvej gerne følgende:

  • Træningsprogrammets formål: Hvad er formålet med din træning? Vil du tabe dig? Øge din muskelmasse? Holde dig i form? Eller noget helt fjerde? Mange programmer er rettet mod forskellige formål, og det er vigtigt, at du vælger et, der matcher dine behov.
  • Træningsprogrammets længde: Hvor længe kører programmet? Er det fire uger? Otte uger? Tre måneder? Længderne kan være meget forskellige, og det er måske en god idé at starte blidte og følge et kortere program, så du også hurtigere fornemmer, at du når mod mål.
  • Træningsprogrammets intensitet: Dit niveau bør have stor betydning for, hvilket træningsprogram, du vælger. Du skal ikke starte ud med et program, hvor udgangspunktet er, at du allerede er i super god form – så har du tabt på forhånd. Vær derfor opmærksom på, hvilket intensitetsniveau, et træningsprogram er lavet ud fra.

Skal jeg bruge udstyr til et træningsprogram?

Træningsprogrammer er meget individuelle, og det er derfor også ret forskelligt, hvad du skal bruge af tilbehør. Du kan sagtens finde programmer, der bevidst styrer uden om tilbehør, ganske enkelt for at tilgodese alle i de private hjem, der måske hverken har råd eller lyst til at skulle investere i udstyr, for at kunnne følge et træningsprogram.

Andre træningsprogrammer, hvor fx en del styrke indgår, kan gøre meget brug af udstyr og tilbehør. Fordelen ved dette er, at du oftest får lige lidt mere ud af træningen på grund af den øgede belastning. Du kan dog generelt forvente, at træningsprogrammer til de øvede oftest kræver tilbehør og udstyr, da de er over et niveau, hvor øvelser med egen kropsvægt ganske enkelt ikke længere er tilstrækkeligt.

Hvorfor er babygrød så godt og vigtigt?

Grød har en helt fantastisk mættende effekt, der holder i mange timer. Et måltid der gavner både store som små. En sund og god måde at starte dagen på. Starter man dagen godt ud og får tanket den fornødne energi, får man ofte en langt bedre dag, med højt humør og overskud til at udforske hele verden. Noget mange mindre børn holder meget af, og som er vigtigt i deres kognitive udvikling. Sørg derfor for at starte dit lille barns dag på den bedst tænkelige måde ved at servere babygrød for dem. Det vil de takke dig for senere hen. 

Det handler om at bygge et godt fundament op

Man kan ikke starte den sunde livsstil for tidligt. Tvært imod. At sikre sine børns sunde vaner og gode livsstil allerede som baby, er en gevinst de vil nyde godt af. Vokser man op med gode kostvaner, er disse ofte nogle, man vil tage med sig videre i livet for altid. En god måde at gøre det på, er netop ved at servere en sund og lækker grød, der giver en mættende følelse i kroppen i mange, mange timer. Så er der både plads til leg, sjov og til at gå på opdagelse i verden, der forsat føles både ny, ukendt og spændende. 

En hurtig og nem løsning:

Grød begrænser sig ikke kun som morgenmads alternativ. Grød kan sagtens serveres som mellemmåltid, hvis sulten pludseligt skulle opstå. Det kan den slags jo godt gøre – specielt hvis man er på farten og har tralvt med leg og sjov. Den er bestemt og velegnet som aftensmads produkt, og barnet sikres dermed at komme mæt i seng. Mange produkter, inden for grød, er ganske nemme at tilberede og tager ofte kun få minutter, før de er klar. Det er en smart måde at gøre det på i en tralv hverdag – eller hvis man blot ønsker flere timer i selskab med sit barn i stedet at bruge dem i køkkenet. 

Jeg vil til en hver tid anbefale at spise grød. Babygrød er et fantatisk produkt, der gavner både barn og voksen på forskellige måder. 

Jeg kan ydermere anbefale, at man vælger de økologiske alternativer inden for grød. Den økologiske livsstil begrænser sig nemlig ikke kun til det voksende segment, men egner sig i særdeleshed også til babyer og mindre børn. Så hop med på grød-bølgen allerede i dag!